دختر مهربون ما نفس و عمرما میوه ی خوشمزه ی عشق ما یاسمن گلدختر مهربون ما نفس و عمرما میوه ی خوشمزه ی عشق ما یاسمن گل، تا این لحظه: 12 سال و 4 روز سن داره

پرنده ی کوچک خوشبختی ما یاسمن جان

مسافرت هوایی ونوزادان

1391/7/2 13:55
172 بازدید
اشتراک گذاری

 

 
 
 
 
 
 بدون ترديد مسافرت هوايي با نوزاد شيرخوار يكي از مسائلي است كه زوجهايي كه به تازگي صاحب فرزند ...
 
 
 
 
 

شده اند در هنگام مسافرت با آن روبرو مي شوند. بعضي از زوجها ترجيح مي دهند براي مسافرت با نوزاد خود از هواپيما استفاده كنند. دليل آن اين است كه هواپيما سريع تر از هر وسيله ديگر به مقصد مي رسد و طولاني بودن مسير مادر و كودك را خسته نمي كند. البته در بعضي از شرايط به ويژه رفتن به سفرهاي خارج از كشور استفاده از هواپيما الزامي است. مسافرت هوايي براي مادر و نوزاد محدوديت هايي را ايجاد مي كند اما با رعايت كردن يك سري نكات هيچ مشكلي در اين سفر بوجود نخواهد آمد.


سن مناسب براي نوزاد در سفر هوايي

در مورد سفر هوايي نوزادان زير يك سال، بايد مسايل پزشكي و ايمني رعايت شود. پزشكان به والدين توصيه مي كنند نوزاد را در ماه اول زندگي به سفر هوايي نبرند. در طي اين مدت نوزاد تلاش مي كند تا خودش را با زندگي خارج از رحم مادر تطبيق دهد. در اين مدت علايم بيماري در نوزادان بسيار پنهاني است و به راحتي خود را نشان نمي دهند.


وسايل مورد نياز نوزاد در طول سفر

در يك ساك دستي وسايلي را كه در طول پرواز مورد نياز هستند را قرار دهيد و آن را همراه با خود به داخل هواپيما ببريد. تعدادي پوشك، شيشه شير، شير خشك، پستانك، يك دست لباس، يك شيشه آب معدني و يا آب جوشيده شده و تعدادي اسباب بازي براي سرگرمكردن نوزاد.
البته بايد به خاطر داشته باشيد كه در هواپيما اجازه بردن مايعات بيشتر از 100 ميلي گرم را نداريد و براي بردن مايعات بيشتر بايد اقدامات خاصي انجام شود و شما بايد از كيسه هاي مخصوص كه بايد آن را از خود فرودگاه تهيه كنيد، استفاده كنيد.


مكان و زمان مناسب براي پرواز

بهتر است قسمت جلو هواپيما و صندلي هاي مجاور ديواره هواپيما را رزرو كنيد. جلو هواپيما فضاي بيشتري وجود دارد و نشستن در اين قسمت براي شما و نوزاد شما راحت تر است. ترجيحاً از پروازهاي شب استفاده كنيد تا نوزاد شما راحت تر بخوابد. اگر احساس مي كنيد كه ميتوانيد نوزاد را در صندلي مخصوص خودش بهتر نگهداري كنيد، صندلي او را همراه خود بياوريد و در صندلي مجاور خود قرار دهيد. در اين مورد دقت كنيد كه پهناي صندلي نوزاد نبايد بيشتر از 40 سانتي متر باشد. اگر تمايل داريد تا از صندلي مخصوص نوزاد استفاده نكنيد، در طول پرواز او را در بغل خود نگه داريد و كمربند ايمني مخصوص را ببنديد.


مراقب گوش هاي نوزاد باشيد

زماني كه هواپيما در حال بلند شدن وفرود آمدن است در داخل كابين هواپيما تغيير سريع فشار هوا باعث مي شود تا به گوش مياني نوزاد فشار وارد كرده و ايجاد درد و ناراحتي مي كند. بنابراين براي جلوگيري از اين مشكل بهترين كار اين است كه هنگام بلند شدن هواپيما و موقع فرود آمدن به نوزاد خود شير بدهيد. البته مي توانيد شيشه شير يا پستانك را براي مكيدن در دهان او بگذاريد. مكيدن به نوزاد كمك ميكند تا به گوش نوزاد كمتر فشار وارد شود. چنانچه نوزاد شما دچار سرما خوردگي و يا عفونت گوش مياني و هر نوع مشكل تنفسي ديگر است، قبل از مسافرت با پزشك او مشورت كنيد.


گروه تحقيقاتي ني ني سايت

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)