دختر مهربون ما نفس و عمرما میوه ی خوشمزه ی عشق ما یاسمن گلدختر مهربون ما نفس و عمرما میوه ی خوشمزه ی عشق ما یاسمن گل، تا این لحظه: 12 سال و 5 روز سن داره

پرنده ی کوچک خوشبختی ما یاسمن جان

بازی با کودک 6تا 9ماهگی4

1391/11/1 15:25
186 بازدید
اشتراک گذاری

کودک تقریبا از ٨ماهگی یاد می گیرد که حرکات ساده ی بزرگترها را تقلید کند اگر اخم کنید اخم می کند اگر بخندید و یا چشمهایتان را باز و بسته کنید همین رفتارها را در وی خواهید دید خوب است این تمرینهای شادیبخش را با کودکتان داشته باشید:

نوزاد را روبروی خود قرار دهید بالش را جلوی خودتان بگذارید سرتان را روی بالش بگذارید و منتظر عکس العمل کودک باشید پس از مدتی کودک هم سرش را روی بالش می گذارد به این کار کودک با لبخند جواب دهید.

 

یک قوطی که درب آن راحت بازو بسته می شود بردارید چندین بار در حضور کودک آن را باز و بسته کنید سپس قوطی را به نوزاد بدهید او را تشویق کنید که درب آن را بازو بسته کند که باعث تقویت عضلات دست کودک می گرددو نیز حس کنجکاوی او را نیز تقویت کی کند.

 

ظرفی را که داخل آن تعدادی مهره های رنگی بزرگ است به کودک بدهیدسپس آن را برگردانیدتا تمام مهره ها از ظرف خارج گردد سپس به نوبت مهره ها را داخل ظرف بیاندازید این عمل را آنقدر تکرار کنید تا او هم این کار را انجام دهدکه باعث تقویت دقت و توجه کودک می شود .اندازه ی مهره ها باید در حدی باشد که نوزاد نتواند آن را در دهان خود بگذارد.

 

برای تقویت حس شنوایی  و بینایی و نیز عضلات دست کودک

نوزاد را روی زمین به پشت بخوابانید یک شی صدادار  را به رشته نخی آویزان کنید و بالای سر کودک بگیرید شی را به طرف بالا و پایین حرکت دهید در ضمن اجازه دهید نوزاد نیز گاهی شی را لمس کند و بگیرد شما گاهی شی را آنقدر بالا نگهدارید که دست نوزاد کشش لازم را پیداکند تا آن را بگیرد.

 

شی رنگی و جذابی را به نخی وصل کنید و آن را بین پاهای کودک وقتی تشسته است قرار دهید هنگامی که کودک متوجه شی شد آن را ارام آرام به عقب بکشید و منتظر بمانید تا عکس العمل نوزاد را ببینید چناچه او سعی کرد شی را بگیرد آن را به عقب بکشید  بازی را تا زمانی ادامه دهید که دست نوزاد به شی برسد. این بازی موجب می شود تا بدن کود کشش پیدا کند و نیز عضلات دست و انگشتان او تقویت می گردد.

 

"موسسه پژوهشی کودکان دنیا"

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)